Комплексът е изграден с фокус към първокласно клиентско изживяване.
Това е най-големият комплекс на марката в Централна и Източна Европа, построен според най-новата ритейл концепция “Destination Porsche”. Събитието бе съпътствано с премиерата за България на електрическото Porsche Macan.
Porsche Center Sofia е новият модерен, луксозен и високотехнологичен дом на Porsche в България. Комплексът, изграден за 15 месеца, е конструиран според най-новата архитектурна концепция “Destination Porsche“, която се отличава с нов дизайн, интегриране на вълнуваща дигитална среда и първокласно клиентско изживяване.
Porsche Center Sofia е с разгъната застроена площ от 8000 кв.м. В модерния и просторен център са представени 13 автомобила едновременно. Следпродажбената зона включва високотехнологични бърз и основен сервиз с общо 13 подемника, 3 зони за активно приемане и каросерийно-бояджийни услуги с оборудване от последно поколение. За удобството на посетителите Porsche Center Sofia разполага с 250 покрити паркоместа.
Развитата инфраструктура за зареждане на електрически автомобили предлага удобно и бързо решение за зареждане с 4 бр. DC turbo charger-и, 2 бр. DC станции за бързо зареждане с постоянен ток и над 10 бр. AC зарядни станции с променлив ток.
Инвестиция в зелени енергийни решения чрез инсталиране на фотоволтаични панели с обща мощност от 700 kW. В слънчеви дни соларите осигуряват 100% от енергийните нужди на целия комплекс.
Екипът на Витоша Спортс Карс, официалният вносител на Porsche за България, сподели, че новата ритейл концепция ‘Destination Porsche’ е отговорът на Porsche на променящите се клиентски предпочитания и еволюцията в продажбата на автомобили. Стремежът на компанията е да превърне Porsche Center Sofia в модерно място, което развива и обединява Porsche общността в България.
Вълнуващ свят с различни тематични модули
Чрез разнообразие от тематични модули посетителят преминава през вълнуващо пътуване в света на Porsche. Спокойната и приятна зона за отдих Porscheplatz предоставя на клиентите пространство за срещи със свои Porsche приятели, където те се наслаждават на теми, които ги обединяват. Тук те усещат в най-пълна степен своята принадлежност към една много специална общност, което е един от основните двигатели на Porsche. Зоната за конфигурация на автомобили позволява на клиента да визуализира своите идеи и приключението Porsche се превръща в едно много дълбоко лично изживяване. Highlight модулът представя най-новите Porsche модели. Модулът E-Performance разполага със зарядна станция и отразява еволюцията на Porsche към по-екологично и устойчиво бъдеще. Tequipment зоната представя аксесоари и продукти, които подобряват ежедневната употреба и поддръжка на автомобила. Зоната за класически автомобили представя легендарната история на Porsche. А в Porsche Lifestyle бутик клиентите се потопят в свят, в който очарованието на Porsche се простира отвъд тръпката от шофирането.
Изцяло новият Porsche Center Sofia се намира на бул. Цариградско шосе 166, гр. София срещу резиденция Врана. Комплексът, разположен на 8000 кв.м разгъната площ, комбинира изложбена зала, следпродажбени услуги с бърз и основен сервиз, каросерийно-бояджийна зона, сервиз за класически автомобили, Porsche Approved изложбена зала, складове за резервни части и офиси. Porsche Center Sofia е оторизиран Porsche Classic партньор, едва 3-ият от 27 държави в Централна и Източна Европа, в който се продават и обслужват Porsche Classic автомобили.
Друг важен елемент на новата концепция е целенасоченото използване на дигитални инструменти като екрани и очила за виртуална реалност. По тази начин продуктите и услугите на марката могат да се изживеят интерактивно.
Destination Porsche: отвън и отвътре
Строежът на Porsche Center Sofia започна през 2023 година и продължи 15 месеца. Архитектурната концепция отразява наследството и иновацията на Porsche. Изчистената външна фасада създава приятна атмосфера и приканва посетителят да започне своето пътуване в света на Porsche. Междувременно интериорът, който наподобява стартова решетка от състезателна писта пресъздава уникалното наследство на марката в моторните спортове.
Всичко това прави Porsche Center Sofia един от най-модерните в Централна и Източна Европа и вълнуваща дестинация за Porsche любителите.
Премиера за България на новия Macan, първият изцяло електрически SUV на Porsche
Новото електрическо Porsche Macan беше представено за първи път в България по време на откриването Porsche Center Sofia с впечатляващ танцов спектакъл, изнесен от световната шампионка по брейк Пламена Георгиева и хореографа и танцьор Реми Тоин. 10 години след пазарното въвеждане, Porsche Macan, вече в своето второ моделно поколение и изцяло електрическа форма, отново впечатлява с своя прогресивен и неподвластен на времето дизайн, присъщ на марката Porsche.
Новият електрически модел Porsche Macan предлага задвижвания с мощност до 470 кВт (639 к.с.) и максимален въртяy момент до 1130 Нм, които осигуряват изключителни динамични качества, възможност за движение по всякакъв терен и практична функционалност за ежедневието. Топ моделът Macan Turbo ускорява от 0 до 100 км в час за 3,3 секунди и развива максимална скорост от 260 км/ч. Поведението на пътя и качествата, присъщи на един спортен автомобил, са съчетани с високоефективна система за бързо зареждане с мощност от 270 кВт и до 643 км пробег според стандарта WLTP.
Новата платформа за електрически автомобили Premium Platform Electric (PPE) интегрира 800-волтова архитектура
Електрическите двигатели се захранват от литиево-йонна батерия, позиционирана в подподовата конструкция на автомобила и разполагаща с брутен капацитет от 100 кВтч. Активно използваният капацитет достига 95 кВтч. Високоволтова батерия е основният компонент от новата високотехнологична платформа Premium Platform Electric (PPE) с 800-волтова архитектура, използвана от Porsche за първи път именно в новия Macan. Мощността на зареждане с постоянен ток достига 270 кВт. Батерията може да бъде заредена от ниво на заряд 10% до 80 % в рамките на приблизително 21 минути с помощта на подходяща зарядна станция за бързо зареждане.
Пропорции на спортен модел и линии, характерни за купе
Благодарение на силно изразените пропорции и стилистичното ДНК на Porsche, новите модели Macan създават усещане за динамика и солидност. Характерният наклон на предния капак и силно изразените калници придават на SUV модела с дължина от 4784 мм, широчина от 1938 мм и височина от 1622 мм динамичен, изразителен външен вид, дори когато не е в движение. Новото електрическо Porsche Macan е оборудван с 22-инчови колела с различен размер отпред и отзад. Голямото междуосие, увеличено с 86 мм спрямо това на предишния модел (2893 мм), е довело до намаляването на предния и задния надвес. Предните светлини са разделени на две части: плоският горен светлинен модул с четириточкови дневни светлини е вграден в калниците и подчертава ширината на автомобила. Основният модул, опционално с матрична LED технология е разположен малко по-ниско в предната част. Характерният за Porsche контур на горната линия “flyline” формира един общ елемент с плоското задно стъкло. Съчетанието на вратите без рамки с характерните странични изострени елементи върху техните повърхности създава елегантен и спортен дизайн. А силно изразените задни калници придават на задната част невероятно скулптуриран и мускулест вид. Логото на Porsche в центъра на задната триизмерна светлинна лента гордо увенчава тази композиция.
Активна и пасивна аеродинамика за увеличаване на пробега
Porsche съчетава своето дизайнерско ДНК с оптимизация на аеродинамиката, спомагаща за постигане на по-голям пробег. Благодарение на системата за активна аеродинамика Porsche Active Aerodynamics (PAA) с активни и пасивни компоненти автомобилът постига коефициент на обтекаемост от 0,25. Така Новото електрическо Porsche Macan се превръща в един от най-аеродинамичните SUV модели на пазара, факт благодарение на който се намалява разходът на енергия и се увеличава пробегът. Системата за активна аеродинамика PAA включва адаптивен заден спойлер, активни клапи на предните отвори за въздух на системата за охлаждане и гъвкави облицовки на изцяло покритата подподова част на каросерията. Въздуховодите под модулите на предните светлини и скосената форма на предната част също спомагат за оптимизацията на въздушният поток. В задната част, страничните, насочващи въздуха повърхности и дифузьорът с ламели добавят своя принос за общата аеродинамична ефективност.
Две отделения за багаж и увеличено вътрешно пространство
Новото електрическо Porsche Macan e SUV модел, с насоченост към динамиката, но предлага висока степен на функционалност и пространство за ежедневието, както и оборудване от най-високо ниво с богати възможности за конфигуриране. Електрическото задвижване допринася за увеличаване на вместимостта на багажника. В зависимост от модела и включеното оборудване обемът на багажното отделение достига 540 литра (cargo mode). В допълнение се предлага второ багажно отделение под предния капак с вместимост от 84 литра. Така общото багажно пространство е със 127 литра по-голямо от това на предходния модел. Със сгъването на задната седалка, капацитетът на багажното отделение се увеличава до 1348 литра. Максималното тегло на прикачния товар от цели 2000 кг завършва общата картина от изключително практични качества на новия Macan.
Изживяване за водача: висока изчислителна мощност и ниво на свързаност
Macan е оборудван с последно поколение дисплей и операционна система с до три екрана, включваща свободно стоящ 12,6-инчов извит дисплей за контролните прибори и инструменти, и 10,9-инчов централен дисплей. За първи път пътникът до шофьора може да разполага с информация, да управлява настройките на инфоразвлекателната система и да гледа видео докато автомобилът е в движение. Това става с помощта на опционален 10,9-инчов дисплей. Също за първи път системата Porsche Driver Experience включва head-up дисплей с добавена реалност. Виртуалните елементи, като навигационните насоки са хармонично визуално интегрирани в полето на видимост на водача на реалната обстановка и обекти. Изображението се появява на симулирано за водача разстояние от 10 метра и съответства на дисплей с размер от 87-инча.
Първият Macan със завиване на задния мост и двуклапанни амортисьори
Porsche разработи Macan със силен фокус върху типичната за Porsche динамика при шофиране и характерното усещане при управление.
Macan 4, Macan 4S и Macan Turbo са оборудвани със системи за задвижване на всички колела. Силовата електроника управлява двата електрически мотора в реално време, при което електронната система за задвижване на всички колела Porsche Traction Management (ePTM) функционира 5 пъти по-бързо от конвенционалната система за двойно предаване, реагирайки на приплъзване на гумите в рамките на 10 милисекунди. Освен това разпределението на въртящия момент към четирите колела може да се настройва на базата на избраната програма за шофиране. Системата за разпределение на въртящия момент към колелата на задния мост Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) включва електронно контролирано блокиране на диференциала на задния мост, като допринася за подобряване на сцеплението, стабилността при шофиране и страничната динамика на Macan Turbo.
Моделите на Macan с въздушно окачване – стандартно оборудване при Turbo версията, са оборудвани със система за електронно адаптивно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM). Като опция системата може да се комбинира и с окачване със стоманени пружини. Системата за активно управление на окачването (PASM) вече разполага с амортисьори с двуклапанна технология. Благодарение на настройката на амортисьорите с по-широк диапазон на поглъщане на колебанията и по-кратко време за реакция, се подобряват едновременно комфортът и динамичните качества на автомобила, с което се създава по-голям спектър от възможности в поведението на окачването. Всичко това прави разликите между различните програми за шофиране още по-осезаеми.
За първи път Macan предлага като допълнително оборудване система за завиване на задните колела с максимален ъгъл на завъртане на колелата от 5 градуса. В зависимост от скоростта, респективно посоката на колелата, това позволява постигане на диаметър на завиване от 11,1 метра в градски условия и улесняване на маневриране, и едновременно с това предоставя изключителна стабилност при шофиране при по-висока скорост. Принос за динамичното поведение на автомобила има и типичното за марката прецизно кормилно управление на предния мост.
От 2014 година досега са доставени повече от 800 000 автомобила Macan по целия свят. Тази успешна история ще продължи с новия, изцяло електрически наследник, който ще се произвежда по въглеродно неутрален начин в завода на Porsche в Лайпциг. Цените в лева с включено ДДС за България стартират от 165 000 лв. с ДДС.