До горе
7 ян.

КАК ДА ВЛЕЗЕМ ВЪВ ФОРМА СЛЕД ПРАЗНИЦИТЕ

Weight loss

„Движението е здраве“- казва Кристиан Велев, премиум треньор в Ориндж фитнес.

Завършил с отличен успех бакалавърска степен в НСА „Васил Левски“ по „Кинезитерапия“ и магистърска степен „Кинезитерапия в ортопедия и травматология“. Занимава се активно с фитнес и персонални тренировки от 2012г.

Кристиан ВелевСертификати от Wellness Company: Scoliosis rehab fitness techniques and self-myofascial release techniques, Fitness training for neck rehabilitation.

Завършил специализиран курс на обучение към веригата „Orange Fitness“.

Ако сте прекалили с храната по празниците, вероятно мислите за крайни мерки? Тъй като зимата не е сезон, подходящ за продължително гладуване, потърсихме мнението му и неговите няколко здравословни съвета как да се върнем към нормалния ритъм на живот и доброто физическо състояние:

За нас Коледно-новогодишните празници са най-хубавото време, в което можем да се насладим на вкусна храна, домашен уют и приятни емоции споделени със семейство и приятели.

Weight loss

Какво да направим, когато сме прекалили с храната и алкохола?

Необходимо е постепенно да се върнем към старите, добре изградени навици, ако има такива. Ако не сме успели да го направим през изминалата година, сега е подходящ момент да си поставим цели, свързани с действия.

Например да започнем да спортуваме 3 пъти седмично, да приемаме зеленчуци и/или салата с всяко хранене, да пием най-малко 2 литра вода на ден. В изграждането на тези навици важна роля играе персоналният треньор. Добре е хората, които са решили да променят начина си на живот, да се доверят на специалист, който ще им помогне с постигането на целите – ако не през цялото време, то поне в началото. Персоналният треньор той ще направи процесът по-лесен, постижим и приятен.

Удачно е да повишим енергоразхода си чрез разходки или друг вид физическа активност (напр.  да правим по 10 000 крачки на ден) – нещо малко, което не изисква големи усилия, но значително ще повиши качеството ни на живот.

Хората, които искат да променят начина си на живот, е препоръчително да отделят време и за изграждане базови познания относно макроелементите (белтъци, мазнини и въглехидрати) – кое, кога и защо е удачно да се консумира.

Weight loss

Ето и някои правила, към които да се придържаме:

Да се приемат 1-2 чаши вода 10-15 минути преди хранене

Първо да се консумират зеленчуци с идеята да се заситим с по-нискокалорична храна.

Да се пиема предимно храна, богата на белтъчини, тъй като те са с най-висок термичен ефект(т.е. тялото ни ще изразходи повече енергия, за да ги преработи) и ни държат сити за по-дълго време.

Да се намали количеството на сол, прието с храната.

Да се осигури достатъчно количество и качество на съня.

Изграждане на навици, които носят позитиви, а не негативи.

 

Нека всички читатели да знаят, че е по-важно как се хранят не от Коледа до Нова година, а от Нова година до Коледа.

И да не забравяме: Движението е здраве!